Roetfilter

ROETFILTER VERWIJDEREN

 

Zoals u wellicht al in de praktijk heeft ervaren zijn er bepaalde onoplosbare problemen gerelateerd aan het roetfilter. Vervanging en onderhoud zijn vaak prijzig en van korte duur.

 

Onze partner Digicar is al jaren toonaangevend op het gebied van softwareaanpassingen en werkt al jaren voor merkdealers en wagenparkbeheerders.

 

Voor roetfilterproblematiek kunnen wij voor veel merken en types een bewezen oplossing aanbieden. De roetfilter word leeggemaakt en dichtgelast en de software word uit de ecu gehaald. Voor het oog blijft de roetfilter aanwezig maar in praktijk is de werking ervan uitgeschakeld.

 

Het roetfilter uitschakelen en verwijderen wil zeggen:

  • Geen foutmeldingen
  • Geen storingscodes
  • Geen regeneratie

 

Extra bij komende voordelen:

  • Verlengde onderhoudsinterval, geen olieverdunning meer door overmatig regenereren
  • Meer vermogen
  • Een lager brandstof verbruik

 

 

Heeft u vragen, wij helpen u graag!

 

 

 

ROETFILTER REINIGEN

 

Werking van het roetfilter ( DPF - Diesel Partikel Filter )

 

Het roetfilter komt voor bij veel moderne dieselvoertuigen. Het DPF is deel van het uitlaatsysteem dat de roetdeeltjes in het uitlaatgas opvangt. Het doel van een roetfilter of DPF is de schadelijke deeltjes uit het uitlaatsysteem filteren, zodat deze niet in het milieu terechtkomen. De opgevangen roetdeeltjes worden tijdens het regeneratieproces van het roetfilter verbrand. Hiermee worden de schadelijke deeltjes omgezet in kooldioxide en water. De frequentie van het regenereren van het roetfilter verschilt per merk en type voertuig maar als indicatie houden we om de 600-1000 km aan.

 

Roetfilter Reinigen

 

Tijdig het roetfilter reinigen voorkomt het beschadigen en daarmee dure vervanging. Onderneem bij signalering van roetfilter problemen, of zelfs preventief, direct actie en laat het roetfilter door Auto Bema op een meest effectieve en profesionele manier reinigen.

 

roetfilter.jpg